جراح پروتز سینه

ساخت وبلاگ

کروناویروس نوعی ویروس شایع است که باعث ایجاد عفونت در بینی ، سینوس ها یا گلو می شود. بیشتر ویروس های کرونا خطرناک نیستند. کوید 19 نوعی بیماری است که می تواند باعث عفونت دستگاه تنفسی شود. این بیماری می تواند بر دستگاه تنفسی فوقانی (سینوس ها ، بینی و گلو) یا دستگاه تنفسی تحتانی (بادگیر و ریه ها) تأثیر بگذارد.

همان روشی که سایر کورو ویروسی ها نیز دارند، این بیماری عمدتا از طریق تماس شخص ناقل به فرد ، انتقال می یابد. این عفونت از خفیف تا جدی متغیر است.

SARS-CoV-2 یکی از هفت نوع کرونا ویروس است ، و باعث بیماریهای شدید مانند سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندرم حاد تنفسی (SARS) می شود. این ویروس های دیگر اغلب عامل سرماخوردگی ها می شوند و در طول سال بر ما تأثیر می گذارند اما برای افراد سالم دیگر تهدیدی جدی نیستند.

در اوایل سال 2020 ، پس از شیوع بیماری دسامبر 2019 در چین ، سازمان بهداشت جهانی SARS-CoV-2 را به عنوان نوع جدیدی از کرونا ویروس معرفی کرد. این بیماری به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.

 

آیا بیش از یک نوع SARS-CoV-2 وجود دارد؟

طبیعی است که ویروس تغییر کند یا جهش یابد. یک مطالعه چینی در مورد 103 مورد مبتلا به COVID-19 نشان می دهد این ویروس دارای دو نوع مختلف است که L و S نامیده می شوند. نوع S قدیمی تر است ، اما نوع L در مراحل اولیه شیوع بیشتری داشت.

تا چه مدت coronavirus دوام خواهد داشت؟

خیلی زود است که بگوییم این بیماری تا چه مدت ادامه خواهد یافت. این امر به موارد بسیاری بستگی دارد ، از جمله کار محققان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویروس ، جستجوی آنها برای معالجه و واکسن و تلاش های مردم برای کاهش سرعت انتشار.

دهها کاندید واکسن در مراحل مختلف توسعه و آزمایش قرار دارند. این روند معمولاً سالها طول می کشد. محققان تا حد امکان آن را سرعت بخشیده اند، اما هنوز هم ممکن است 12 تا 18 ماه طول بکشد تا واکسنی بی خطر به دست مردم برسد.

علائم COVID-19

علائم اصلی شامل موارد زیر است:

  • تب

  • سرفه

  • تنگی نفس

  • خستگی

  • لرز ، گاهی با لرزش

  • درد بدن

  • سردرد

  • گلو درد

  • از دست دادن بو و مزه

  • حالت تهوع

  • اسهال

این ویروس می تواند منجر به ذات الریه ، نارسایی تنفسی ، شوک سپتیک و مرگ شود. بسیاری از عوارض COVID-19 ممکن است در اثر بیماری شناخته شده به عنوان سندرم ترشح سیتوکین یا طوفان سایتوکاین ایجاد شود. این در شرایطی است که

اگر علائم شدید زیر را در خود یا دوستان خود مشاهده کردید ، سریعاً به کمک پزشک مراجعه کنید.

 

  • مشکل در تنفس یا تنگی نفس

  • درد یا فشار مداوم در قفسه سینه

  • سردرگمی جدید

  • نمی توان کاملاً از خواب بیدار شد

  • لب یا صورت مایل به آبی

سکته مغزی نیز در برخی از مبتلایان به COVID-19 گزارش شده است. علائم سکته مغزی عبارتند از :

  • صورت. آیا یک طرف صورت فرد بی حسی است یا افتادگی دارد؟

  • آیا یک بازو ضعیف است یا بی حس؟ ا

  • سخن، گفتار. آیا آنها می توانند به وضوح صحبت کنند؟ از آنها بخواهید یک جمله را تکرار کنند.

علائم ممکن است، در مدت زمان 2 روز یا هر 14 سال نشان داده شود. از نظر افراد دیگر متفاوت است.

 

به گفته محققان در چین ، اینها شایع ترین علائم در بین افرادی بود که COVID-19 داشتند:

  • تب 99٪

  • خستگی 70٪

  • سرفه 59٪

  • عدم اشتها 40٪

  • درد بدن 35٪

  • تنگی نفس 31٪

  • مخاط / خلط 27٪

 

اگر فکر می کنید کرونا دارید ، چه کاری انجام دهید؟

اگر احساس خوبی ندارید ، در خانه بمانید. حتی اگر علائم خفیفی مانند سردرد و آبریزش بینی دارید ، تا بهتر شدن در خانه بمانید. اجازه دهید تا پزشکان روی افرادی که به طور جدی تری مبتلا هستند تمرکز کنند.

اگر در تنفس مشکل دارید با پزشک تماس بگیرید. احتمالا به کمک پزشکی نیاز دارید. توصیه های پزشک خود را دنبال کنید و و اخبار COVID-19 را دنبال کنید، مراقبت های لازم و اطلاعات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس را بدست آورید.

منبع مقاله COVID-19 چیست؟

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 ساعت: 19:07

ضربان قلب در هنگام ورزش افزايش مي يابد. شايد زماني‌كه براي رسيدن به تناسب اندام، تمرينات ورزشي انجام مي‌دهيد، به قلب‌تان فشار زيادي وارد نشود ، با وجود اين، براي اينكه اكسيژن و انرژي بيشتري به اعضاي بدن‌تان برسد، بايد ضربان قلب‌تان افزايش پيدا كند. به ضربان قلب در حين ورزش كردن، ضربان قلب هدف گفته مي‌شود. در حالي كه ضربان قلب در نتيجه فعاليت بدني افزايش مي يابد ، با گذشت زمان ضربان قلب هدف كاهش پيدا مي كند. اين بدان معناست كه قلب براي بدست آوردن مواد مغذي و اكسيژن لازم به قسمت هاي مختلف بدن كمتر كار مي كند و باعث مي شود كارايي بيشتري پيدا كند.

 

ورزش‌هاي هوازي، با هدف كاهش ضربان هدف انجام مي‌شوند. ضربان قلب هدف نرمال و بيشينه ضربان قلب با افزايش سن، كاهش پيدا مي‌كند. اين كاهش ضربان قلب با انجام ورزش‌هايي با شدت بالا به وقوع مي‌پيوندد. انجمن قلب آمريكا (AHA) اظهار مي دارد كه حداكثر ضربان قلب هنگام ورزش بايد تقريباً برابر با 220 تپش در هر دقيقه منهاي سن فرد باشد.

 

از آنجا كه واكنش بدن هر فرد به ورزش متفاوت است ، ضربان قلب هدف به عنوان يك محدوده شناخته شده به عنوان ضربان قلب هدف معرفي مي شود.

جدول زير محدوده مورد نظر ضربان قلب مناسب براي طيف سني را نشان مي دهد. فعاليت افراد در سنين مختلف در زماني كه با شدت ۵۰ تا ۸۵ درصد ورزش مي‌كنند با زماني كه شدت تمرينات ورزشي ۱۰۰ درصد است، تفاوت دارد:

منبع

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 ساعت: 16:25

میدانیم که بواسیر یا سایر عارضه های نشیمنگاهی در گروه بیماری های خطرناک قرار نمی گیرند و از این بابت جای نگرانی نیست. مگر در موارد اندکی که مدت زمانی طولانی به این بیماری ها بی توجهی شود و در نهایت این عارضه ها باعث ایجاد عفونت و مشکلاتی برای بیمار شوند.

قطعا مثل سایر بیماری ها روش هایی برای پیشگیری از این عارضه وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان احتمال ابتلا به هموروئید را هم کاهش داد.

عوامل گوناگونی در ایجاد هموروئید تاثیر گذارند که مشکلات گوارشی نظیر یبوست طولانی مدت و اسهال مزمن از اصلی ترین دلایل ایجاد فشار در ناحیه مقعد و در نهایت بروز بواسیر شناخته شده اند.

البته بی تحرکی و نشستن به مدت طولانی، ژنتیک، بلند کردن اجسام سنگین، زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج و اضافه وزن هم در ایجاد این عارضه بی تاثیر نیستند. می دانیم که هموروئید همان عروق خونی در دیواره و اطراف مقعد است که به دلیل حساسیت بالا نباید تحت فشار قرار بگیرد. زمانیکه به این رگها فشار وارد شود، تحریک شده و دچار کشیدگی و التهاب شده و از حالت عادی خود خارج می شوند. در چنین شرایطی شما به بواسیر مبتلا شده اید.

ممکن است فردی سالها به این عارضه دچار باشد اما متوجه آن نشود و این عارضه علائمی ایجاد نکرده باشد. البته در همه موارد اینچنین نیست و رایج ترین نشانه های بواسیر شامل خونریزی، درد، سوزش و خارش، برآمدگی در داخل یا بیرون از مقعد و در مواردی احساس دفع نشدن کامل مدفوع است.

در بواسیر خارجی این علائم می تواند شدت یابد و روال زندگی عادی فرد را با مشکلاتی مواجه کند. عارضه های مقعدی گاهی می توانند علائم شبیه به هم ایجاد کنند و برای اینکه بطور قطعی بیماری تان تشخیص داده شود باید به دکتر متخصص مراجعه کنید. مثلا سرطان مقعد هم نشانه هایی شبیه بواسیر ایجاد می کند، بنابراین باید چنین علائمی را جدی بگیرید.

اما چگونه هموروئید تشخیص داده می شود؟

اگر بواسیر خارجی باشد، دکتر با معاینه ناحیه نشیمنگاهی می تواند آن را تشخیص دهد. اما هموروئید داخلی کمی سخت تر تشخیص داده می شود. انجام آزمایشات زیر می تواند به پزشک کمک کند:

معاینه با انگشت: در این روش دکتر با وارد کردن انگشت خود به داخل کانال مقعد و در صورتی که هرگونه برجستگی را احساس کند انجام آزمایشات لازم را تجویز می کند.

آزمایشات کولونوسکوپی یا آنوسکوپی: این روش ها برای مشاهده داخل مقعد و اطمینان از وجود این عارضه انجام می شود.

همانطور که گفته شد هموروئید خارجی علائم حادی ایجاد می کند و در این شرایط بیمار ترجیح می‌دهد از طریق روش های درمان سریع بواسیر یا هموروئید خارجی استفاده کند تا هرچه زودتر به روال عادی زندگی اش بازگردد.

ادامه مطلب

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : درمان سریع بواسیر,درمان بواسیر خارجی,درمان قطعی بواسیر, نویسنده : شیما shimanami بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت: 14:00

بواسیر یا هموروئید، فیستول، شقاق و کیست مویی از اصلی ترین عارضه های نشیمنگاهی هستند که با یکدیگر متفاوت اند اما در مواقعی علائم آنها باهم مشترک است و یکی از علل ایجاد آنها می تواند مشکلات گوارشی باشد.

این بیماری در واقع آسیب دیدگی و التهاب رگ ها در ناحیه تحتانی رکتوم و مقعد است و زمانی که این عروق از حالت طبیعی خود خارج می شوند، بواسیر بروز پیدا کرده است. افرادی که تغذیه مناسب و سبک زندگی درستی دارند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

اما دلایلی که باعث ایجاد این آسیب دیدگی در رگ ها می شوند شامل یبوست، اسهال مزمن، نشستن در زمان طولانی، ژنتیک، چاقی، زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج و … می باشد. این عوامل باعث ایجاد فشار در این ناحیه می شوند و همین فشار به دلیل حساسیت بالای مقعد می تواند منجر به آسیب دیدگی و بروز بیماری شود.

مبتلایان به بواسیر علائم متفاوتی را تجربه می کنند و علت این است که هموروئید می تواند در انواع مختلفی ایجاد شود.

بواسیر داخلی:  اگر عروقی که در انتهای رکتوم و داخل کانال مقعد هستند دچار آسیب و کشیدگی شوند، بواسیر داخلی است. هموروئید داخلی می تواند مدت ها بدون علائم باشد و شایع ترین علامت آن مشاهده خون در مدفوع است.

بواسیر خارجی: اگر شریان های خونی بیرون و اطراف مقعد درگیر شوند بواسیر خارجی است. هموروئید خارجی معمولا همراه با علائمی مثل درد شدید هنگام نشستن، سوزش و خارش در ناحیه مقعد، التهاب و تورم اطراف مقعد و خونریزی همراه است. البته این علائم می توانند در هر دو نوع هموروئید مشترک باشند اما در بواسیر خارجی شدت آنها بیشتر است.

بواسیر خونی: هر دو نوع بواسیر داخلی و خارجی می توانند دچار خونریزی شدید شوند که در این شرایط به آن ها بواسیر خونی گفته می شود.

وقتی خونریزی بواسیر زیاد می شود، بیمار تقریبا در شرایط اورژانسی قرار می گیرد و باید سریعا به پزشک مربوطه مراجعه کند. دکتر متخصص ابتدا با معاینه فیزیکی مشکل بیمار را بررسی می کند و اگر نیاز به انجام آزمایشاتی برای تشخیص بیماری باشد، آنها را انجام می دهد.

مشاهده ادامه مطلب

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : درمان بواسیر با لیزر,درمان هموروئید با لیزر,لیزر بواسیر,لیزر هموروئید, نویسنده : شیما shimanami بازدید : 237 تاريخ : دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 ساعت: 17:20